En fartfylld helg me Tim <3

Ja, om nån missat de så e Tim min systerson på 2 år å lite till :)
Va juhe barnvakt i helgen å de va verkligen fatrfyllt kan jag lova,
 inte en lugn stund, men att inte glömma jättekul!!

Han anlände vid 13 tiden på fredagen <3

Började me en promenad igenom stan å till bibblan för att låna pippi :)
 Kom ut me både pippi, emil på dvd
å "här kommer brandbilen" å "nicke nyfiken på sjukhus" i bokform *mysigt*

Efter den upplevelsen va de dags för nya :)
 Micke va förbi me sin motorcykel, men då va Tim lite blyg,
fast vi hade berättat att i skulle se en motorcykel
 "Mickemotrocykel" satt han hela vägen från bibblan, men tog iaf ett kort :)



Därefter va vi å hälsa på på mosters (läs mitt) jobb :)
Men då sov Tim hela tiden, ja jobbigt att slitas från mamma kan jag tro...


En utslagen hjälte :)

Resten av dagen/kvällen spenderade vi hos mamma å pappa
(Tims mormor å morfar) :P
Efter de åkte vi hem å laga lite mat blev
köttbullar, potatis å såååååsssssss som Tim sa :)
Sen kröp vi upp i soffan å kika på pippi på rymmen
 å sen kallade sängen på tim så blev lite
 bokläsning innan tim stängde ögonen för den dagen :)

Vaknade 07.00 av klockan på lördags morgonen :)
Furuvik stod juhe på schemat denna dagen
 å vi ville juhe vara där när dom öppna för att inte missa nått kul :)
 Så 2 minuter efter 10.00 stod vi där :)
Efter lite snack me polisen :)
Tihi, ni där ute, glöm inte körkortet när ni e ute å kör säger jag bara,
gick bra denna gången men man kan juhe inte ha tur varje gång..

Väl inte på parken kikade vi runt på massa djur såklart åsså åkte vi flodfärd å bilar :)


Tim hoppar å hoppar på apan :)


Flodfärd!


Tim klappar geten, fast moster e lite rädd för getter ;)
Va gör man inte för att lillkillen ska få en bra upplevelse :)


"pip pip"


Vi åkte gulbil :)


Tim å jag fiskade ankor,
sen skulle man juhe lämna ifrån sig ankorna för att få ett pris,
 men de ville inte Tim
Han höll hårt i ankan å sprang,
 men sen fick jag ta den av honom så han tillslut fick sitt pris,
inte populärt direkt, men tyvärr ett måste...
Hummern fick följa med hem istället :)


Här e Tim me lite vinster "hummern" å "musen"

Sen begav vi oss hem till mamma å pappa igen på kvällen :)
Där va även Nea å Bror, trevligt trevligt <3
Blåste lite såpbubblor å käka lite grillat, gott gott :)


Sen va de dags för mej att ta mitt ansvar som vuxen
att åka hem så Tim fick sova å jag kan lova att han va trött,
 hann inte ens öppna boken så snarka han <3

Söndagen slog vi öpp våra ögon kl 08.00 :)
Va klara 10.00 så då satt vi oss i bilen för att åka hem till Tim.


Äppeltuggning på gång *mums*

När vi kom till Alfta fick vi mat *mums*
Å sen bakade syrran lite fika :)


*mums*

Sen lekte vi lite åsså byggde vi lite me lera :)



Sen vart de mat igen, tur jag hade, tihi ;)

Sen va de dags för Tim att bada lite..



Gofisen <3

Förresten har kallat Tim för "Mosters gofis i helgen å rätt va de är säger Tim:
"Gofis, gofis, gofis"
Skratt, han e såå söt min lilla gofis <3
Har iaf inte lärt honom nå dumheter, men ett nytt ord :) Gofis!

Sen va de dags för mig att styra min bil hemåt, snacka om att de va tomt när jag kom hem....
Saknar honom såklart <3



De va min helg de :)
 
Tog en riktigt sovmorgon idag, de va jag värd tycker jag :)

Nu ikväll blir de till att leka lite me Carro <3

Ha de bäst allisammans!

Pussie :*




Kommentarer
Postat av: Jenny

Nå... är ni redo ännu? ;)

2009-07-20 @ 22:08:35
URL: http://jennylinda.blogg.se/
Postat av: S Yster

Åh vad fint du skrivit :) Tur att min gullunge inte avskräckt dig/er helt iaf, bara med energin kanske ;) Men det är ju bra med lite rutiner även om man har semester! Hör av oss när han är för utlåning igen! <3<3<3<3<3<3 Massor av kramizar

2009-07-21 @ 00:11:14
Postat av: Nea

du var en exemplarisk barnvakt, jag är vittne :) kram på dig!

2009-07-21 @ 12:23:59
URL: http://linneagibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0